درباره وبلاگ


هیچ کس تنهاییم را حس نکرد هیچ کس تنهاییم را لمس نکرد هیچ کس تنها بودنم را درک نکرد هیچ کس تنها بودنم را ندید چرا هیچ کس مرا باور ندارد؟ هیچ کس... چرا؟ خدایا چرا اینقدر تنهایم؟


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 919
بازدید کل : 375231
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

فال روزانه

javahermarket

بزرگترین وبلاگ علمی تفریحی
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 10:7 ::  نويسنده : مهران

 

تیم برای نشان دادن اینکه این کامپیوتر واقعا کار می کند آن را با الگوریتم گرور (Grover) آزمایش کردند. این الگوریتم که از سال ۱۹۹۶ برای بررسی کامپیوترهای کوانتومی به کار می رود مبتنی بر جستجو روی پایگاه داده‌های مرتب نشده است؛ چیزی شبیه به اینکه یک شماره تلفن داشته باشید و در دفتر تلفن کاغذی به دنبال صاحب آن بگردید.

نارنجی: الماس همیشه مظهر ثروت بوده اما حالا شاید قرار است مظهر تکنولوژی هم باشد: تیمی شامل محققان و دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، یک کامپیوتر کوانتومی را در داخل یک الماس جاسازی کرده اند. دلیلی اینکار حفاظت کامپیوتر در مقابل به هم خوردن همدوسی (decoherence) اعلام شده که در نتیجه نویز به وجود می‌آید.

این کامپیوتر کوانتومی تنها شامل دو بیت کوانتومی (که کوابیت خوانده می‌شوند) است که هر کدام از ذرات زیراتمی ساخته شده اند.

این الماس هم مانند همه الماس‌های دیگر دارای ناخالصی است یعنی ماده تشکیل دهنده آن حاوی عناصری به جز کربن است. در این کامپیوتر کیوبیت اول از یک هسته نیتروژن ساخته شده هسته کیوبیت دوم، یک الکترون در نظر گرفته شده است. اسپین این دو ذره به عنوان اطلاعات کیوبیت (وضعیت روشن و خاموش بودن آن‌ها) در نظر گرفته شده‌اند. در حالت کلی الکترون‌ها کوچکتر از هسته‌ها هستند و در نتیجه امکان پردازشی سریعتری فراهم می‌کنند ولی به همین دلیل نیز راحت‌تر تحت تاثیر نویز قرار گرفته، دچار عدم همدوسی می‌شوند.

javahermarket



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 9:51 ::  نويسنده : مهران
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 9:48 ::  نويسنده : مهران

 پس از عرضه عمومی سهام فیسبوک، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد از هر فرصت و موقعیتی برای گسترش قلمرو امپراطوری خود استفاده کرده و به هیچ وجه زمان را از دست ندهد. بعد از خرید سرویس هدایای موبایلی Karma، عرضه اپلیکیشن اختصاصی عکاسی و خرید میلیاردی اینستاگرام، اکنون حدس و گمان ها درباره قدم بعدی این غول شبکه های اجتماعی روز به روز داغ تر می شود.

آخرین شایعه که از طرف Pocket Lint منتشر شده، حاکی از آن است که فیس بوک، به عنوان بخشی از برنامه خود برای رقابت با گوگل، موزیلا و دیگر ماموت های اینترنت، سعی دارد مرورگر اپرا را هم به دارایی های خود بیافزاید. یک منبع از درون شرکت Opera Software ادعا کرده است که این شرکت در حال بررسی پیشنهادهای خرید مختلف ارائه شده است و همچنین موقتا برنامه استخدام خود را به حال تعلیق درآورده.

علی رغم اینکه این داستان هنوز در حد یک شایعه است، اما با توجه به شواهد موجود، دور از ذهن نیست که فیس بوک در حال آماده سازی اسب خود برای ورود به مسابقه مرورگرها باشد. از آنجایی که یکی از گرایشات اصلی در عرضه امکانات جدید برای شبکه های اجتماعی، حفظ سرعت لازم برای کاربر است، اپرا می تواند انتخاب مناسبی برای فیس بوک باشد.

 

javahermarket



 فکر می کنید که بهترین اندازه صفحه نمایش یک تبلت چند اینچ است؟ ۵‪.‬۳ اینچ گلکسی نوت، ۷ اینچ گلکسی تب و کیندل فایر، یا صفحه ۱۰ اینچی آیپد؟ شرکت ViewSonic که به ساخت تلویزیون های صفحه لمسی و مانیتور مشهور است، به تازگی تبلیغی را منتشر کرده که خبر از معرفی نمونه اولیه سری Touch and Connect این شرکت می دهد. اولین محصول این سری هم یک تبلت ۲۲ اینچی است که فعلا تحت عنوان smart business tablet monitor شناخته می شود و نسخه ۴‪.‬۰ (بستنی حصیری) اندروید را بر روی خود دارد.

هرچند که صحبت هایی در خصوص عرضه نسخه ویندوز ۸ این ابزار چند لمسی غول پیکر هم شنیده می شود. علاوه بر این، قرار است این تبلت ۲۲ اینچی از سرویس محاسبات ابری جدیدی برخوردار شود. همچنین گفته می شود که به صورت هماهنگ با پروژکتورهای لیزری جدید این شرکت و بیلبورد های الکترونیک عمل خواهد کرد.

البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر فنی و قیمت این تبلت عظیم الجثه باید تا ۱۶ خرداد و برگزاری نمایشگاه Computex در پایتخت تایوان صبر کنیم. تا آن موقع فرصت داریم به این موضوع فکر کنیم که این تبلت اصلا به دردمان می خورد؟ و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد.

 

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:58 ::  نويسنده : مهران

 شرکت ال جی در ماه گذشته گوشی هوشمند خود را با یک طراحی متفاوت در نمایشگاه MWC ۲۰۱۲ بارسلون معرفی نمود، که اولین نمونه گوشی‌های مقرون به صرفه ال جی از سری “L” در سال جدید است.


Optimus L۳ با توجه به طراحی خاص و تکنولوژی‌های کاربردی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
L- Style طراحی متفاوت ال جی است که دراین گوشی با طراحی مدرن لبه‌ها و ایجاد هماهنگی در کنتراست رنگ‌ها با استفاده از کناره‌های فلزی و براق همراه است.

صفحه نمایش ۳.۲ اینچی این گوشی بهترین زاویه دید را برای شما فراهم می‌نمایند.

ین گوشی با برخورداری از باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت(mAh ) امکان مکالمه طولانی‌تر و همچنین استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، Optimus L۳ تمام ویژگی‌های اولیه یک گوشی هوشمند را با طراحی ویژه و خاص به کاربران ارائه می‌نماید.

این گوشی بعد از عرضه اولیه در اروپا، به بازار روسیه، آسیا و سپس دیگر کشورهای دنیا عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی:

پردازنده: ۸۰۰ MHz 
حافظه: ۱ گیگابایت (ذخیره اطلاعات)، ۱۵۰ مگابایت (برنامه ها)، ۳۸۴ مگابایت (RAM)
نمایشگر: ۳.۲ اینچی QVGA
دوربین:۳.۰ مگاپیکسل 
سیستم عامل: آندروید ۲.۳ Gingerbread
باتری: ۱.۵۰۰mAh
ابعاد: ۱۰۲.۶ x ۶۱.۶ x ۱۱.۷ میلیمتر

 

javahermarket



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : مهران

 آیفون‌های آینده تا می‌شوند

 

اگر گزارش منتشر شده توسط روزنامه The Korea Times در مورد توضیحات مربوط به گفته‌های یکی از نمایندگان سامسونگ محقق شود، طی چند سال آینده مدلی از گوشی هوشمند آیفون را در اختیار خواهیم داشت که می‌توان آن را خم کرد.

به گزارش سایت الکترونیستا، شرکت سامسونگ به تازگی در مورد نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED خود در اندازه‌های مختلف توضیح داده است و تحلیلگران بر این باورند که میزان درخواست‌های اعلام شده برای تولید این محصول نشان از تمایل اپل برای استفاده از این نمایشگرها در نسل آتی محصولات خود دارد.

“وون اوه-هیون” معاون سامسونگ خاطرنشان کرده که این شرکت با درخواست بسیار زیاد شرکت‌های الکترونیکی برای خرید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED مواجه شده است.

او گفت که سامسونگ نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED را به صورت انبوه تولید می‌کند و پیش‌بینی شده است که تا پایان سال جاری میلادی یک میلیون دستگاه از آنها عرضه شود.

در حالی که بسیاری از شرکای سامسونگ در کنار تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی مشغول سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، اپل از بزرگ‌ترین مشتریان سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود.

کارشناسان بر این باورند که اگر سامسونگ با درخواست بالای اپل برای خرید این نمایشگرهای انعطاف‌پذیر مواجه شود، در آینده می‌توانیم شاهد تولید آیفون‌های انعطاف‌پذیر باشیم.

 

javahermarket



سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 10:16 ::  نويسنده : مهران

 آیا این یک هواپیما است ؟

 

برای دیدن پاسخ به ادامه مطلب بروید

javahermarket



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:59 ::  نويسنده : مهران

 

 

در ادامه مطلب با واقعیت های عجیبی در مورد بدن انسان آشنا میشید

javahermarket



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:57 ::  نويسنده : مهران

 


آیا میدانستید که
 ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نمیخورند ؟

آیا میدانستید که هر ۵۰ ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود ؟

آیا میدانستید که هنگام صحبت برای بیان هر کلمه هفتاد و دو ماهیچه به کار گرفته می‌شود ؟

آیا میدانستید که مرغ با شنیدن صدای موسیقی بزرگترین تخم را می گذارد ؟

آیا میدانستید که جگر تنها عضو داخلی بدن است که اگر باعمل جراحی قسمتی از آن برداشته شود دوباره رشد میکند؟

آیا میدانستید که حلزون ها می توانند 3 سال متوالی بخوابند ؟

آیا میدانستید که در شیلی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟

بقیه اش تو ادامه مطلب هست

javahermarket



ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:39 ::  نويسنده : مهران

 

تحقیقات نشان می دهد : بینی انسان می تواند بوی خطر را استشمام کند…

دانشمندان دانشگاه پزشکی نورث وسترن در آزمایش های خود دریافتند : داوطلبانی که قبلا قادر نبودند میان دو رایحه مشابه تمایزقائل شوند بعدا که همزمان با قرارگرفتن در معرض یکی از دو رایحه یک شوک برقی ملایم نیز به آنها وارد شد ، آموختند : این دو رایحه را از هم تمیز دهند.

javahermarket



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : مهران

 

مارک تامپسون، عضو انجمن ستاره‌شناسی سلطنتی و مجری برنامه نجومی بی‌بی‌سی، تلاش کرده تا بر اساس معادله مشهور دریک نشان دهد که چه تعداد تمدن فضایی با قابلیت برقراری ارتباط در کهکشان ما وجود دارد.

 

javahermarket



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : مهران

 

وقتی در عصر ارتباطات، به برق دسترسی نباشد و نتوان برای شارژ کردن گوشی همراه از متداول‌ترین راه استفاده کرد، مسلما باید راه دیگری پیدا کرد که آن چیزی نیست جر کمک گرفتن از میکروب‌های موجود در خاک!

 

 

javahermarket



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : مهران

 

 

بنا به گفته یک روزنامه‌نگار سرشناس آلمانی، شالوده اینترنت بر اساس یافته‌های خوارزمی، دانشمند مسلمان و بنیانگذار علم جبر بنیان نهاده شده است

javahermarket



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب