آیا خمیازه مسری است؟
 
درباره وبلاگ


هیچ کس تنهاییم را حس نکرد هیچ کس تنهاییم را لمس نکرد هیچ کس تنها بودنم را درک نکرد هیچ کس تنها بودنم را ندید چرا هیچ کس مرا باور ندارد؟ هیچ کس... چرا؟ خدایا چرا اینقدر تنهایم؟


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 949
بازدید کل : 375261
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

فال روزانه

javahermarket

بزرگترین وبلاگ علمی تفریحی
یک شنبه 18 دی 1390برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : مهران

گفته می شود خمیازه مسری است بخصوص در کودکان، این گفته تا چه حد صحت دارد؟
محققان آمریکایی می‌گویند کودکان زیر ۴ سال و کودکان مبتلا به اوتیسم به خمیازه دیگر افراد حساس نیستند و با دیدن خمیازه، خمیازه نمی‌کشند…


طبق مقاله‌ای که در مجله child development منتشر شده است محققان دانشگاه Connecticut پس از زیر نظر گرفتن ۱۲۰ کودک یک تا ۶ سال و ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم که بین ۶ تا ۱۳ سال سن داشتند متوجه شدند خمیازه در کودکان واگیر ندارد و آنها با خمیازه افراد دیگر خمیازه نمی‌کشند.

خمیازه کشیدن تاثیری واگیر گونه دارد به طوری که هنگام مشاهده خمیازه کشیدن دیگران ، شخص احساس می کند باید خمیازه بکشد و این حالت از فردی به فرد دیگر در یک جمع ، سرایت می یابد.

در واقع محققان بر این باورند شاید بتوان از این حس برای تشخیص زودهنگام اختلال اوتیسم در کودکان استفاده کرد . به گفته این محققان‌، در واقع ،‌این علامت ، یکی از شواهد مرتبط با بی تفاوتی در کودکان مبتلا به اوتیسم است.

طیف اختلالات اوتیسم به تخریب شدید و جدی قوای تفکر ، احساس ، زبان و توانایی ارتباط با دیگران منجر می شود. این اختلالات معمولا در اوایل دوران کودکی مشخص می شوند و از انواع شدید تا خفیف اوتیسم را که سندروم آسپرگر Asperger نام دارد ، شامل می شوند 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب