رویدادهای مهم فناوری در سال 2012
 
درباره وبلاگ


هیچ کس تنهاییم را حس نکرد هیچ کس تنهاییم را لمس نکرد هیچ کس تنها بودنم را درک نکرد هیچ کس تنها بودنم را ندید چرا هیچ کس مرا باور ندارد؟ هیچ کس... چرا؟ خدایا چرا اینقدر تنهایم؟


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 934
بازدید کل : 375246
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

فال روزانه

javahermarket

بزرگترین وبلاگ علمی تفریحی
دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : مهران

در حالی که سال ۲۰۱۱ میلادی به پایان رسیده گمانه زنی در مورد رویدادهای مهم فناوری در سال ۲۰۱۲ آغاز شده، سؤالی که در این مورد وجود دارد این است که کدامیک از این رویدادها بیش از بقیه خبرساز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، برخی از رویدادهای تاثیرگذار عرصه فناوری در سال ۲۰۱۲ که یا به طور قطع اتفاق خواهند افتاد یا احتمال وقوع آنها وجود دارد به شرح زیر است.




** المپیک لندن زیرسایه دستاوردهای تازه صنعت آی‌تی

بدون شک برگزاری المپیک لندن به شرکت های بزرگ فناوری در سراسر جهان امکان خواهد داد که تازه ترین و پیشرفته ترین فناوری های خود را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد ۷ سال قبل آغاز شده و ۷ ماه دیگر شاهد کلید خوردن المپیک خواهیم بود.

شرکت های بزرگ آی سی تی تمام تلاششان را به عمل آورده اند تا المپیک بدون مشکل فنی و تکنیکی برگزار شود، اما شکی نیست که هکرها هم در کمین نشسته اند و نهایت تلاش خود را برای سرقت اطلاعات حساس مربوط به مسابقات، دستبرد زدن به حساب های بانکی آنلاین مردم، اختلال در شبکه اینترنت و تلفن همراه و … به عمل خواهند آورد.

** مهاجرت به IPv6

با اتمام آدرس های IPv4 چاره ای جز مهاجرت به IPv6 برای شرکت ها، مدیران سایت ها و مردم عادی باقی نمی ماند.

IPv6 که حدود یک دهه قبل طراحی شد به دلیل فناوری متفاوت طراحی می تواند جلوی کمبود آدرس های اینترنتی را بگیرد.

آخرین آدرس های ۳۲ بیتی باقی مانده IPv4 این روزها به پایان می رسد و با پشتیبانی و تاکید جدی شرکت های سرویس دهنده اینترنت مهاجرت به IPv6 جدی تر از گذشته تعقیب می شود.

البته برای موفقیت در این زمینه به روزرسانی زیرساخت ها هم ضروری تر از گذشته به نظر می رسد و دولت های جهان باید بودجه کافی به این امر اختصاص دهند.

** خبرسازی های تازه اپل

بیش از یک سال است که شایعاتی در مورد راه اندازی نسل جدیدی از تلویزیون توسط شرکت اپل به گوش می رسد.

پیش از این اپل با عرضه آی پاد دنیای موسیقی و سبک ماشهده فیلم و گوشی کردن به موسیقی را تحت تاثیر قرار داده بود و حال باید منتظر ماند و دید Apple TV که ترکیبی از تلویزیون و اینترنت محسوب می شود چه تاثیراتی به همراه می آورد.

همچنین در سال ۲۰۱۲ آی پد ۳ و آیفون ۵ هم قرار است عرضه شوند.

** شبکه های نسل چهارم تلفن همراه

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۱ تعدادی از اپراتورهای تلفن همراه تلاش برای راه اندازی شبکه های نسل چهارم تلفن همراه را آغاز کردند.

در این زمینه تاخیرها و مشکلات فنی متعددی هم به وجود آمد که امید می رود در سال ۲۰۱۲ برطرف شود.

در حالی که کشورهایی مانند انگلستان در این زمینه از رقبا عقب افتاده اند در شرق آسیا، برخی کشورهای اروپای غربی و همین طور آمریکا گام های عملی زیادی در این زمینه برداشته شده است.

** احیای RIM و نوکیا

در حالی که سال ۲۰۱۱ سال تلخی برای دو پیشکسوت دنیای تلفن همراه یعنی نوکیا و RIM بود، پیش بینی ها نشان می دهد این دو غول خسته در سال ۲۰۱۲ نفسی تازه کرده و با قدرت بیشتر در عرصه رقابت حاضر می شوند.

این دو شرکت که زمانی نبض بازار گوشی های همراه و هوشمند را در اختیار داشتند با همکاری با قدرت های دیگر عرصه فناوری مانند مایکروسافت تلاش خواهند کرد در سال ۲۰۱۲ بر اپل، گوگل و سامسونگ غلبه کنند.

** باتری با عمر طولانی

اگر چه این مورد یکی از پیش بینی های همیشگی پایان سال برای سال آینده میلادی است، اما امید به عرضه باتری که بتواند بدون دردسر انرژی برق مورد نیاز یک لپ تاپ یا نوت بوک را برای کل روز تامین کند، در سال ۲۰۱۲ بیشتر از گذشته شده است.

در حال حاضر برای شارژ نگهداشتن یک لپ تاپ در کل روز باید باتری به اندازه یک جعبه کفش را به آن وصل کنید، اما امید می رود باتری های جدید بتوانند علیرغم ابعاد کوچکی که دارند انرژی بیشتری در خود ذخیره کنند.

در این میان تغییرات نرم افزاری هم در طراحی سیستم عامل های جدید بی تاثیر نخواهد بود.

** فروش یاهو

بیش از دو سال است که شایعاتی در مورد فروش یاهو به گوش می رسد. واقعیت این است که این شرکت روزهای خوبی را سپری نمی کند و کارول بارتز آخرین مدیرعامل پرسروصدای این شرکت هم نتوانست آن را نجات دهد.

با اخراج وی از یاهو ثابت شد باید منتظر باشیم تا مایکروسافت یا شرکت بزرگ دیگری در دنیای فناوری با صرف چند میلیارد دلار پول آن را خریداری کند.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۸ برای خرید یاهو ۴۴٫۶ میلیارد دلار پیشنهاد داده بود. البته این رقم مربوط به زمانی بود که بحران اقتصادی تشدید نشده بود و یاهو هم شرایط ناامیدکننده امروز را نداشت.

این روزها باز هم شایعه خرید یاهو توسط مایکروسافت شنیده می شود و هیچ بعید نیست این شایعه در سال ۲۰۱۲ به واقعیت مبدل شود. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب